Nieuwe collega's stellen zich voor

Terug naar overzicht

Nieuwe collega's

 

 

Gerrit Appelmans

Gerrit Appelmans

 

Als kind was het voor mij al snel duidelijk dat ik leraar wilde worden. Op basis van mijn interesses koos ik voor de vakken aardrijkskunde, biologie en economie. In 2007 studeerde ik af en ging meteen aan de slag in het Sint-Godelieve-Instituut te Lennik als leraar aardrijkskunde. Begin 2016 koos ik ervoor om het onderwijs te verlaten. Ik startte bij de Christelijke Onderwijscentrale als dienstverlener. Ik verdiepte me in de rechtspositieregeling voor onderwijspersoneel en volgde de evoluties op over verlofstelsels en ambtenarenpensioenen.

Na vijf jaar begon ik de klasomgeving te missen. Door een verhuis naar Deinze was een terugkeer naar mijn oude school geen optie. Ik was dan ook blij dat ik begin dit schooljaar kon starten op Leiepoort campus Sint-Hendrik. Ik sta voornamelijk in de eerste graad en de vakken aardrijkskunde en natuurwetenschappen maken het grootste deel van mijn opdracht uit.

In mijn vrije tijd hou ik ervan om samen met mijn partner een stevige wandeling te maken. Ik bereid ook graag een lekkere maaltijd en probeer graag nieuwe recepten uit. In het weekend maken we graag tijd voor de familie. We genieten ervan om onze neefjes en petekindjes te zien opgroeien.

 

Gerrit Appelmans

 

Seppe Bilcke

Seppe Bilcke

 

Toen ik na mijn middelbaar onderwijs afscheid nam van deze school, had ik nooit gedacht dat ik hier zes jaar later terug zou staan, aan de andere kant van de klas. Na een master in de informatica en ontelbare jaren in het jeugdwerk kon ik de Leiepoort echter niet achter me laten, en heb ik besloten terug te keren als leerkracht wiskunde, informatica en wetenschappen. (Als leerkracht wiskunde moet ik hierbij vermelden dat de term ‘ontelbaar’ hyperbolisch bedoeld is. Het is exact zeven jaar, wat een zeer telbaar getal is.)

Naast lesgeven bestaat mijn leven vooral uit zwaardvechten (alle frustraties van de lesweek moeten toch ergens naartoe), bergwandelen, schoolquizzen winnen en actief zijn in het jeugdwerk.

 

Seppe Bilcke

 

Jasper De Jaeger

Jasper De Jaeger

 

Na een kleine omzwerving als student langs de lichamelijke opvoeding en de bewegingswetenschappen kwam ik al snel terecht bij mijn grote interesse: geschiedenis. Van kleins af aan was ik reeds verslaafd aan historische verhalen en probeerde ik me zo goed mogelijk in te beelden hoe het er in het verleden aan toe ging. Ik wist redelijk vlug dat ik die passie wou delen en dus het leraarschap wou opnemen.

Toch is het sportieve er nooit uitgegaan! Zo speel ik in mijn vrije tijd voetbal bij Dynamo Beervelde, hou ik er op mooie zomerdagen van om met vrienden te fietsen en ga ik ’s winters met veel plezier skiën. Ook word ik erg gelukkig van ergens lekker te gaan eten in goed gezelschap. Daarnaast luister ik graag naar muziek en verdiep ik me regelmatig in een historische serie.

Vorig jaar heb ik ten slotte een jaar in Spanje gewoond en er ook les gegeven. Ik probeer het Spaans nog steeds zo goed mogelijk onder de knie te krijgen en volg daarom wekelijks Spaanse les. Om af te ronden wil ik dit nog kwijt: ik ben erg tevreden om in zo’n toffe school als deze te mogen lesgeven.

 

Jasper De Jaeger

 

Andreas De Mets

Andreas De Mets

 

Van jongs af aan ben ik altijd naar de jeugdbeweging geweest: op 6-jarige leeftijd werd ik lid en op 16-jarige leeftijd leider. Reeds toen wist ik dat ik later graag een beroep wou uitoefenen waarbij het sociale aspect belangrijk is. Ook heb ik altijd gevoetbald, maar een paar jaar geleden maakte ik de switch naar het lopen.

Door mijn passie voor jeugdbeweging en sport heb ik ervoor gekozen om de richting lo-bewegingsrecreatie te studeren aan de VIVES hogeschool in Torhout. Na mijn studies studeerde ik er uit interesse het onderwijsvak techniek bij.

Wanneer ik niet aan het lesgeven of het lopen ben, spreek ik graag af met familie en vrienden. Ten slotte hou ik ervan om op reis te gaan, zoek ik in de winter de bergen op om te skiën en kan je me in de zomer in de natuur zien wandelen.

 

Andreas De Mets

 

Daan Demol

Daan Demol

 

Na mijn middelbaar ging ik niet meteen studeren, maar heb ik eerst verscheidene jobs gedaan, waaronder negen maanden in het leger. Uiteindelijk heb ik dan toch besloten om verder te studeren en leerkracht te worden. In het middelbaar had ik economie-wiskunde gedaan en aangezien ik die vakken heel graag deed, heb ik in mijn lerarenopleiding dan ook voor wiskunde en economie gekozen.

Na enkele jaren als leerkracht en opvoeder kwam ik in Deinze terecht. Ik ben dit jaar in februari gestart op Sint-Hendrik en met veel plezier ben ik nu in september aan mijn eerste volledige schooljaar begonnen bij ons op school. Ik ben al 20 jaar een geoefend fietser en drie jaar geleden ben ik ook met triatlon gestart. Intussen heb ik enkele wedstrijden op de halve afstand gedaan, en onlangs in oktober heb ik mijn eerste marathon gelopen. Mijn grote doel is om in 2022 een Ironman-triatlon te finishen.

 

Daan Demol

 

Lien Depauw

Lien Depauw

 

Het was oorspronkelijk mijn grote droom om journalist te worden en daarom heb ik na mijn middelbaar journalistiek gestudeerd. Ik lees ontzettend graag, ben gefascineerd door alles wat met televisie en radio te maken heeft en kruip geregeld zelf in mijn pen. Maar… zonder muziek maken kan ik niet leven en daarnaast doe ik nóg veel te veel leuke dingen in mijn vrije tijd. Dat viel niet te combineren met een fulltime carrière als journalist, dus ben ik woordvoerder geworden. Na een paar jaar begon het toch te jeuken om die bureaujob achter mij te laten en écht iets met mijn liefde voor het woord te gaan doen. Een paar jonge medemuzikanten gaven me de wijze raad om voor leerkracht te gaan en in avondschool studeerde ik voor leerkracht Engels-Nederlands. Toen ik mijn diploma in handen had, ben ik met veel plezier overgestapt naar het onderwijs. Daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad.

Ik vertelde al dat ik een bezige bij ben. In mijn jonge (en iets oudere) jaren volgde ik muziekles en ook woord en drama. Ik speel bij verschillende muziekverenigingen tenorsaxofoon, ga nog regelmatig filmen met SartoTV, maak radio bij Radio Oost West en schrijf voor de Krant van West-Vlaanderen. Daarnaast lees ik graag jeugdboeken en comics, maar ik ben ook in de ban van Britse en Amerikaanse films en series (ja, ook Harry Potter, Marvel en DC). Sinds anderhalf jaar gaat het grootste gedeelte van mijn tijd naar mijn dochtertje Lio, mijn eigen kleine zonnetje (en soms donderwolkje) in huis.

 

Lien Depauw

 

Timothy De Veirman

Timothy De Veirman

 

Nadat ik vorig jaar afstudeerde als industrieel ingenieur chemie, besloot ik te doen wat ik eigenlijk altijd al wou doen: lesgeven. Ik had geluk, want ik mocht meteen aan de slag op Sint-Hendrik als leraar chemie, fysica en wiskunde. We zijn nu enkele maanden verder en ik heb nog geen moment spijt van deze keuze. Het lesgeven aan een groep jonge en energieke leerlingen is gewoon fantastisch. Ik combineer mijn werk met het volgen van een educatieve master aan de KU Leuven.

Naast het leraar zijn, weet ik dus ook nog altijd hoe het voelt om student te zijn. In mijn vrije tijd ga ik graag op stap met vrienden. Verder ben ik ook bezeten door sport: zo speel ik zelf competitief volleybal en ga ik vaak tennissen.

 

Timothy De Veirman

 

Hanna Eeckhout

Hanna Eeckhout

 

Een hele tijd geleden besloot ik om voor leerkracht te gaan studeren. In 2018 studeerde ik af voor drie verschillende vakken. Naast PAV en haartooi, koos ik voor het vak godsdienst. Hierin geef ik intussen 3 jaar les, maar pas sinds september ben ik gestart bij ons op school. Naast het werken met verhalen, vind ik het enorm leuk en leerrijk om met jongeren op zoek te gaan naar hun eigen levensvisie en om te zien hoe deze gelijkloopt of juist afwijkt van de visie van anderen. Dit was voor mij dan ook een van de redenen om voor het vak godsdienst te kiezen.

In december vorig jaar werd ik ‘gepromoveerd’ tot trotse mama van een dochtertje. Wanneer ik niet op school ben of bezig ben mijn lessen voor te bereiden, geniet ik van qualitytime met mijn gezin. Als ik dan nog wat vrije tijd vind, kan je me ook tegenkomen op de promenade van de Ghelamco Arena tijdens de thuismatchen van KAA Gent. Getooid in blauw en wit pik ik graag een mooie voetbalmatch mee.

 

Hanna Eeckhout

 

Matthias Neirynck

Matthias Neirynck

 

In juni 2006 studeerde ik af aan het toenmalige SHZMI na zes inspirerende en begeesterende jaren. Nog steeds koester ik vele mooie herinneringen aan die periode en ik hield er vrienden voor het leven aan over. Het werd mijn droom om er ooit als leerkracht terug te keren. Geïnspireerd door mijn leerkrachten studeerde ik geschiedenis aan de universiteit van Gent en godsdienst aan het Hoger Diocesaan Godsdienstinstituut.

Nadien begon een lange reis in het onderwijs: via Denderleeuw, Evergem en Wetteren kwam ik in Oudenaarde terecht. Daar gaf ik tot februari 2021 godsdienst in de derde graad. In de tien jaar waarin ik lesgeef, heb ik de droom om terug te keren naar het huidige Leiepoort campus Sint-Hendrik nooit volledig losgelaten. Vijftien jaar na afstuderen was het zover: ik kreeg de kans om in de voetsporen mijn oud-leerkracht Bart Bels te treden en ik heb geen seconde getwijfeld. De lange reis was voorbij, ik was eindelijk thuisgekomen!

Dit jaar geef ik godsdienst in de eerste, tweede en derde graad met veel enthousiasme en plezier. Daarnaast ben ik gehuwd en ben ik papa van een flinke dochter! In de vrije tijd die ik nog over heb, hou ik me bezig met lezen, muziek, tuinieren en fietsen.

 

Matthias Neirynck

 

Jari Sterk

Jari Sterk

 

Toen ik zelf nog les volgde op Sint-Hendrik, vroeg ik me vaak af hoe het zou zijn om zelf voor de klas te staan. Dat idee prikkelde mij zodanig dat ik uiteindelijk besloot de lerarenopleiding te volgen. Vanuit mijn passie voor reizen en verschillende culturen, koos ik voor de vakken Frans en Engels.

Nadat ik het laatste jaar van mijn opleiding afwerkte in Spanje, besloot ik mijn passie voor cultuur en taal over te brengen naar jongeren. Omdat ik ervan overtuigd ben dat een goede talenkennis noodzakelijk is in de hedendaagse maatschappij, probeer ik altijd met een lach op mijn gezicht de leerlingen warm te maken om hun vaardigheden in het Engels en het Frans aan te scherpen.

Verder ben ik een avontuurlijk persoon, voor mij gaat er niks boven een spontane reis naar een zuiders land. Soms kan het wonderen doen om na een drukke periode even terug ‘back to basics’ te gaan, daarom is het volgende avontuur op mijn verlanglijstje een trektocht met de kajak in Zweden.

Daarnaast ben ik ook sportief aangelegd. Ik hou van gewichtheffen, zwemmen, kajakken en fietsen. Kortom, alles waar ik even mijn verstand op nul kan zetten. Na een inspanning kan ik ook genieten van een goed boek of een meeslepende film.

 

Jari Sterk

 

Reinout Stul

Reinout Stul

 

In groepsverband de wereld verkennen en ontdekken stond voor mij van jongs af aan centraal in mijn leven. Ik ontdekte snel dat ik een teamspeler ben: sociaal en graag omringd door mensen. Op het moment dat ik een trainerscursus volgde, startte ook mijn eerste passie voor het lesgeven. De liefde voor wetenschappen en techniek kreeg ik dan weer van thuis mee. Daar kon ik samen met mijn papa zaken bouwen en repareren of van mijn ouders en broers wetenschappelijke kennis opdoen.

Wanneer je beide passies met elkaar combineert, is leerkracht fysica en techniek worden niet zo ver gezocht, toch? … en in de vakanties kan je mij nog steeds terugvinden als (hoofd)animator bij Kazou of als leiding bij de Chiro.

 

Reinout Stul

 

Sofie Van Den Bossche

Sofie Van Den Bossche

 

“Mevrouw, gaat u straks de toets van Latijn uitdelen?” is één van de vele zinnetjes die ik bij het begin van het nieuwe schooljaar te horen kreeg. Dat is op zich niet zo vreemd. Er liep namelijk al iemand op Sint-Hendrik rond die wel een beetje (veel) op mij gelijkt: mijn tweelingzus, mevrouw Van Den Bossche nr. 1.

In het middelbaar bewandelden we samen het pad van de klassieke talen. Daarna splitsten onze levenswegen zich op. Mijn zus koos voor een lerarenopleiding; ik voor een opleiding psychologie. In eerste instantie werd ik aangetrokken door onderzoek van het menselijke brein. Nu ik al wat meer levenservaring heb, ben ik er klaar voor om onderzoek in de praktijk om te zetten. Leerlingen (onder)steunen doorheen hun schoolparcours: let’s go!

 

Sofie Van Den Bossche

 

Helena Van De Velde

Helena Van De Velde

 

Na mijn studies biologie heb ik eerst een aantal jaren wetenschappelijk onderzoek gedaan. Ik onderzocht de mogelijke effecten van klimaatveranderingen op ecologische interacties. Dit heb ik met heel veel plezier gedaan, want het was een mooie afwisseling tussen veldwerk en studie. Door de praktijklessen en excursies met studenten ontdekte ik dat onderwijs echt wel iets voor mij was.

Ik ben mama van drie kinderen. Onze Lasse is 7, Wannes 5 en ons dochtertje Minthe is 17 maanden. Ze zorgen voor de nodige ontspanning, drukte en vreugde. Daarnaast is de natuur mijn passie met een grote voorliefde voor de bergen. In de vakanties trekken we zeer vaak onze wandelschoenen aan en maken we mooie bergtochten. Ook fietstochten staan regelmatig op ons programma. Een goed boek ’s avonds is een mooie afsluiting van een vakantiedag. We hebben met de kinderen een klein groentetuintje maar voorlopig is er niet veel tijd voor meer tuinwerk. Dat komt wel nog!

 

Helena Van De Velde

 

Nele Vansteenkiste

Nele Vansteenkiste

 

Sinds het begin van dit schooljaar geef ik met plezier Nederlands en mens & samenleving op deze school. Een samenleving zonder media kunnen we ons niet meer inbeelden. Mens, media en maatschappij bevinden zich in een complexe dynamiek, waarin communicatie een sleutelrol speelt. Als communicatiewetenschapper wil ik de leerlingen dan ook bijbrengen dat een goede communicatie heel belangrijk is.

Hiervoor is een uitstekende kennis van onze prachtige moedertaal natuurlijk cruciaal.

Een passie voor talen en in het bijzonder voor het Nederlands is er altijd al geweest en ik hoop dat ik die passie kan overbrengen aan de jongeren in deze school. Verder besteed ik ook vaak aandacht aan sociale vaardigheden. Mijn leerlingen zien ontwikkelen tot zelfzekere jongeren met een positief zelfbeeld en vertrouwen in zichzelf geven me veel energie en voldoening.

In mijn vrije tijd trek ik er graag met mijn gezin op uit. Mijn zoon is bijna elf jaar en mijn dochter is acht jaar. Je kan ons regelmatig in het mooie Limburg vinden, want mijn schoonfamilie woont daar. Verder kan ik ook genieten van een goede film of een spannend boek.

 

Nele Vansteenkiste

 

Jarno Vercamer

Jarno Vercamer

 

Zes jaar heb ik op de Leiepoort Campus Sint-Hendrik vertoefd en zes jaar heb ik met veel interesse de richting Grieks-Latijn gevolgd. Toen ik in het zesde middelbaar die belangrijke levenskeuze moest maken waar iedereen voor komt te staan, besloot ik dat ik nog niet genoeg had gezien van die klassieke talen. Er was geen enkele richting die me meer kon bekoren, dus verkaste ik van de Coubertin naar de Blandijn om daar de richting Taal- en Letterkunde Latijn-Grieks te volgen. Toen ik begon aan de opleiding was het nog niet mijn eerste optie om later in het onderwijs te belanden, maar door de eerste vakken van de lerarenopleiding op te nemen en door als leider van KSA Ahoy Vinkt mijn passie voor jongeren te ontdekken, besefte ik dat het leraarschap wel echt iets voor mij was.

Vijf jaar, een ongelofelijke Erasmus-ervaring in Athene en veel vragen als ‘Wat ben je nu eigenlijk met Latijn en Grieks?’ later, ben ik net afgestudeerd aan de Ugent en werd het wel eens tijd om terug te keren naar de heimat. De kans bood zich aan om hier Latijn en Grieks te komen geven en de keuze was snel gemaakt.

Naast lesgeven probeer ik ook een aantal keer per week te sporten (tennissen, zwemmen, fietsen…), probeer ik mijn biljartskills wat te onderhouden of geniet ik van het bruisende verenigingsleven van Vinkt als inmiddels oud-leider van KSA Ahoy Vinkt.

 

Jarno Vercamer

 

Terug naar boven

Terug naar overzicht