Bekijk hier derde graad Onthaal, organisatie en sales virtueel!
Onthaal, organisatie en sales is een praktische studierichting in de arbeidsmarktfinaliteit.
- Deze studierichting biedt inzicht in de werking van ondernemingen.
- Je ontwikkelt competenties met betrekking tot onthaal- en verkoopactiviteiten.
- Aandacht voor communicatieve en sociale vaardigheden is essentieel in functie van een professionele communicatie met bezoekers en klanten.
- In de specifieke vorming ontwikkel je ook je digitale competenties in een bedrijfscontext.
De krachtlijnen van de kernvakken zijn:
- De werking van ondernemingen
- Verkoop en marketing in de retailsector
- Klanten onthalen en informeren, beperkte administratieve taken uitvoeren (in functie van het onthaal van klanten)
- Winkelverkoop in een B2C (business to consumer) omgeving
- Engels en Frans: nadruk op communicatieve vaardigheden binnen de context
- Duits: zelfredzaamheid binnen de context
Profiel
- Je bent communicatief en sociaal vaardig.
- Je wil professionele communicatie met bezoekers en klanten inoefenen.
- Je wil je digitale competenties om administratieve taken in een onthaalomgeving uit te voeren, versterken.
- Je wil ook graag logistieke en commerciƫle competenties ter ondersteuning van verkoopactiviteiten in een winkelomgeving ontwikkelen.
Toekomst
- Op het einde van het zesde jaar behaal je je diploma secundair onderwijs.
- Na het 6de jaar kan je terecht op de arbeidsmarkt als winkelverkoper of als administratief medewerker onthaal.
- Wil je graag nog een extra opleiding volgen, kan dit via diverse graduaatsopleidingen.
OOS |
|||
5 |
6 |
||
algemene vorming |
|||
godsdienst |
2 |
2 |
|
lichamelijke opvoeding |
2 |
2 |
|
maatschappelijke vorming |
5 |
5 |
|
Duits |
1 |
1 |
|
Engels |
2 |
2 |
|
Frans |
3 |
3 |
|
keuzevak |
1 |
||
specifieke vorming |
|||
onthaal, organisatie en sales |
9 |
7 |
|
stage |
7 |
10 |
|
32 |
32 |