duwtje in de rug
Centraal in onze werking staat de brede basiszorg. De schoolbrede afspaken die we in dat kader maken zorgen ervoor dat élke leerling optimale leerkansen krijgt om zich te ontplooien en te groeien tot een sterk persoon. We houden niet van labels omdat we overtuigd zijn dat elke mens uniek is met zijn eigen talenten en zijn onvolkomenheden. Elke klas heeft een klassenleraar die de eerste vertrouwenspersoon is van de leerlingen van de klas. De klassenleraar is ook het hoofd van de klassenraad. Tijdens de klasbesprekingen focussen we op de positieve evolutie van de individuele leerlingen en de klasgroep.
Een team van leerlingenbegeleiders ondersteunt de klassenleraar. Ook de medewerkers van het ondersteunend en onderhoudspersoneel zijn dagelijks met het welzijn van de leerlingen begaan. Gaat het leren al eens wat minder vlot of maak je een moeilijke periode door, dan staat ons team klaar om je te ondersteunen met een begrijpend woord, een goede raad, tips of met één van onze ondersteunende leer- en leefzorgmaatregelen.
We werken graag vanuit vertrouwen: vertrouwen dat elke leerling heel veel (aan)kan, wetende dat leren een proces van vallen en opstaan is; wederzijds vertrouwen ook waarbij je je als leerling laat leiden door je leerkrachten en als leerkracht gelooft in de groeikracht van elke leerling.